A belső energia művelésének gyakorlata

Napjainkban a Khí Công (chikung)  számos stílusa és módszere létezik, amelyek nagyon népszerűvé váltak. Sokan közülük érdemesek a tanulmányozásra és gyakorlásra, sokat híres mesterek alkottak, de szinte mindegyiknek van egy fontos hátránya – kiszakították a teljes rendszerből, ezért nem hibátlanok. Ez nem a chikung kritikája, hanem jelzi a jelenlegi kedvezőtlen helyzetet a chikung holisztikus gyakorlása szempontjából Kínában és a világban. Ezt főként a kínai hatóságok és a legnagyobb kínai Khí Công iskola, a Fa Lun Gun közötti konfrontáció idézte elő.

Amit ma chikungnak neveznek, a taoista, konfuciánus és buddhista tanításokon belül jött létre, mint a holisztikus tudásrendszer szerves része, amely magába foglalja nemcsak az energiákkal, hanem a testtel és a tudattal történő munkát. A félreeső hegyekben élő taoista és buddhista remeték célja nem az egyéni, kis célok elérése volt, hanem a tökéletességre és szabadságra való teljes törekvés. Ezért a La Phù Sơn iskolában a Khí Công-hoz való hozzáállás tiszteletteljes és áhítatos.

Természetesen gyakorolhatjuk a Khí Công bármely irányzatát, de a foglalkozásokat rendszerbe kell foglalni a test, a szellem munkájával, és ami a legfontosabb, a teljes tökéletességre való törekvéssel.
A Khí Công hagyomány nem egy évezrede létezik Kínában és a Kínával szomszédos országokban. A La Phù Sơn iskola a legendás Lao Ce-től származik, és a belső energia művelésének hagyományos gyakorlatát Nội Đan „belső gyógyírnak” nevezik, amely három fő átadási vonalat alkot:

1. Đạо Dẫn – Vezetés és Vonzás
2. Nội Сông – Belső Munka
3. Dưỡng Sinh – Az Élet Táplálása/Művelése
Sok hasonlóság van ezen átviteli vonalak között, de ennek ellenére különböző hangsúlyokkal rendelkeznek.

Đạo Dẫn

a fizikai testre vonatkozó gyakorlatokkal kezdődik, ezek különböző nyújtások, csavarások, hajlítások, fordulások, dörzsölések, önmasszázs stb. Mindezen tevékenységek célja a test ellazítása és a különféle blokkok, hogy az energia szabadon és akadálytalanul áramoljon. A légzésnek természetessé kell válnia, a figyelem pedig jelen van a mozdulatokban.

Nội Сông

inkább a légzéshez kapcsolódik, amely megtisztítja a testet, miközben eltávolítja a „piszkos”, „betegséget okozó” energiát és tisztával telik meg. A Lục Tự Quyết „Hat Hieroglifa Varázshangja” kiejtésének gyakorlata a légzés és a mozgás kombinációjának tipikus példája. A munka a testtel elsősorban a Tĩnh Công „statikus munka” gyakorlatának ápolásáról szól, amely a Trung Bính Tấn álláson alapszik. Az agy munkáját légzőgyakorlatok támogatják (például különböző színek megjelenítésével belégzés és kilégzés közben).

Dưỡng Sinh

az élet táplálásának művészete, gyakorlatok rendszere, amely némileg hasonlít az Đạo Dẫn-hoz és a Nội Сông-hoz, de ez a technika magában foglalja a szemlélődés és a vizualizáció gyakorlatát is, amely lehetővé teszi „az energia mozgatását a szív segítségével”. A Dưỡng Sinh módszerek közül sok szerepel a Thân Minh „A Szellem Megtisztítása” gyakorlatában.